Monday, February 21, 2011

Gerak Hati



Pernahkah korang terfikir yang dalam setiap orang, sudah pasti akan ada satu ilusi terhadap makhluk yang berlawanan jantina. Pernahkah korang terlintas yang orang yang berlawanan jantina itu, setelah kamu rasakan sesuatu didalam hati atau memanggilnya secara 'ghaib' , maka dia akan menyebabkan si dia tadi memberikan reaksi.
Aku pernah membaca mengenai ini tapi kadang-kadang aku anggap itu adalah picisan penulis yang kehilangan idea berdasarkan subjek. Lalu aku mengabaikannya seperti bulan mengabaikan siang akibat munculnya matahari.
Tetapi hari minggu lepas ia betul 'menjadi' seperti yang diperkatakan itu. Aku yang ingin bersarapan tiba-tiba terkesima melihat seorang wanita yang cun mengebar roti canai. Aku dari jauh cuba 'memanggilnya' dalam hati.

Hasilnya, si Dia berpaling ke arahku dan melontarkan senyuman. Arggh... teori yang ditulis itu benar....
... atau aku perlu pergi sekali lagi ke kedai makan tersebut untuk mengujinya sekali lagi...
... at least kalau tak berhasil, roti canai buatannya memang sedap untuk dinikmati dan aku masih tak rugi apa-apa.




0 Bebelan:

Post a Comment

Total Pageviews

Blog Archive

mY fREN yOO