Saturday, July 10, 2010

Kisah Sotong Kurita


HEBOH ...

KECOH ...

aku ingat satu dunia dah kecoh pasal kisah sotong kurita yang ada kuasa psikik (diorang cakap lah) dalam menentukan pemenang game bolasepak Piala Dunia yang sedang berlansung nih. Hingga setakat ini semua tekaan yang dilakukan oleh sotong tersebut tepat dan jitu sekali ... walaupun pada awalnya ia memberikan ramalan yang boleh mengucilkan orang dengan meneka Serbia mampu menewaskan Germany pada perlawanan peringkat kumpulan (kalau ikut ranking, kira mustahil la nih).. last-last Germany kalah betul dengan Serbia tuh.. terus meningkat populariti sotong yang bernama 'Paul' tersebut.

Selepas betul meramalkan yang Germany kalah dengan Spain pada peringkat separuh akhir tempoh hari .. Sotong kurita tersebut menjadi suatu bahan atau alat ilusi untuk mereka memakannya akibat kekalahan germany dengan spain tersebut. hinggakan menteri sukan Spain turut menyampaikan hajat untuk menghantar pegawai keselamatan untuk menjaga sotong kurita daripada di makan atau dicuri oleh geng-geng german yang marahkan sotong tersebut.

huh...

Punya lah kurang cerdik rakyat german yang ingin memakan sotong tersebut.. aku pun suka sotong , tapi takderlah sampai nak marahkan sotong walaupun Germany tu pasukan faveret aku.. kalau nak dikirakan aku lagi suka bukak sotong kering yang dipakai kaum wanita. lagi-lagi yang punya tali kecik-kecik tuh..

Semalam, paul the octopus meramal lagi ..
1) Germany menewaskan Uruguay
2) dan Spain akan mengalahkan Holland untuk menjadi Juara Piala Dunia yang baru.

Aku pulak , seperti biasa ... sotong is sotong, tak boleh percaya sangat.. lagi lembut lagi merbahaya...

jadi ... setakat ini sajalah dulu dan sama-sama kita nantikan samada betul atau tidak tekaan paul kali ini .. lagi pun ni dah dekat pukul 2 pagi.. aku nak gi uruskan majlis pembukaan sotong kering yang berjenama triumph nih..

bai bai

0 Bebelan:

Post a Comment

Total Pageviews

Blog Archive

mY fREN yOO